Smysluplná škola

V příjemné pracovní a tvořivé atmosféře moderními metodami smysluplně vzdělávat, rozvíjet osobnost a schopnosti všech žáků na jejich maximálně možnou úroveň.

 Smysluplné vzdělávání a rozvíjení osobnosti všech žáků je založeno na třech pilířích.

 

1. Smysluplný obsah vzdělávání a rozvoj osobnosti

Při hledání obsahu vzdělávání se řídíme kritériem využitelnosti v reálném životě. Naše škola poskytuje všeobecné vzdělání ve všech oblastech, ale více času při výuce je věnováno tématům, u nichž je větší pravděpodobnost, že je žáci v reálném životě využijí (např. v zeměpisu se zaměřujeme více na ČR a Evropu než na ostatní oblasti). Obsah vzdělávání považujeme za prostředek k získání dovedností, které umožní našim absolventům dobře obstát při studiu na vyšších stupních škol i v životě, tj. aby uměli vyhledávat informace, řešit problémy, dávat poznatky do souvislostí, získané vědomosti využít v praxi. Obsahem vzdělávání rozumíme nejen racionální poznatky, ale i citové prožitky a seznamování se s etickými, estetickými a kulturními hodnotami.

2. Smysluplné činnosti v době vyučování a ve volném čase

Za smysluplnou činnost ve škole považujeme takovou činnost, při které se žák aktivně zapojuje a rozvíjí se, tj. přemýšlí, tvoří, řeší problémy, diskutuje, aplikuje, prezentuje získané vědomosti atd. Vyučování neprobíhá jen ve škole, ale i na exkurzích, výletech, kulturních akcích, školách v přírodě se smysluplnou náplní. Neomezujeme se pouze na dobu vyučování, nabízíme dětem smysluplné činnosti i v jejich volném čase formou odpoledních kroužků, školního klubu, družiny, využívání odborných učeben školy (učebny VT, knihovny, studovny, hudební zkušebny). K osobnostnímu rozvoji vedou činnosti zaměřené zvláště na rozlišování dobrého a zlého, rozvíjení smyslu pro odpovědnost, schopnosti překonávat překážky, rozvoji tvořivého myšlení a k sebepoznání.

3. Smysluplné vztahy

Smysluplné vztahy jsou založeny na vzájemné úctě a důvěře všech, kteří se podílejí na výchovně‑vzdělávacím procesu, tedy pracovníků školy, žáků, rodičů a veřejnosti.  Vzájemná důvěra a úcta vede k efektivní práci, etickému jednání a k pozitivnímu rozvoji osobnosti. Smysluplné vztahy vytváříme společnou tvorbou a uznáváním pravidel, spolurozhodováním, otevřeností, komunikací.

udiu na vyšších stupních škol i v životě, tj. aby uměli vyhledávat informace, řešit problémy, dávat poznatky do souvislostí, získané vědomosti  využít v praxi. Obsahem vzdělávání rozumíme nejen racionální poznatky, ale i citové prožitky a seznamování se s etickými, estetickými a kulturními hodnotami.

 

Celý vzdělávací program naleznete v příloze.

Přiložené soubory:

Kalendář akcí

Úterý 20.11.2018

Národní muzeum + výstava 100 let republiky

09:00 - 12:00 (3. B)
Středa 21.11.2018

4.C: Výuka dopravní výchovy v učebně doprav. hřiště Prahy 8.

10:00 - 13:00 (4. C)
Předpokládaný návrat do školy kolem 13.h! ČJ, matematiku a průkazku na MHD s sebou.
Čtvrtek 22.11.2018

Dopravní hřiště

08:00 - 11:40 (4. D)
Ve čtvrtek jdeme s dětmi na dopravní hřiště, které je v areálu ZŠ Glowackého, Praha 8. Tato hodina bude teoretická, ale je možnost i praxe (dle znalostí a schopností skupiny - vyhodnotí daní školitelé). Proto s sebou: přezůvky, pití, svačinu, cyklistickou helmu lze půjčit na místě (lepší mít vlastní). 
Pátek 23.11.2018

Příprava těsta na perníčky

08:00 - 11:40 (3. B)
Sobota 24.11.2018
Neděle 25.11.2018
Pondělí 26.11.2018
Všechny akce >