Smysluplná škola

V příjemné pracovní a tvořivé atmosféře moderními metodami smysluplně vzdělávat, rozvíjet osobnost a schopnosti všech žáků na jejich maximálně možnou úroveň.

 Smysluplné vzdělávání a rozvíjení osobnosti všech žáků je založeno na třech pilířích.

 

1. Smysluplný obsah vzdělávání a rozvoj osobnosti

Při hledání obsahu vzdělávání se řídíme kritériem využitelnosti v reálném životě. Naše škola poskytuje všeobecné vzdělání ve všech oblastech, ale více času při výuce je věnováno tématům, u nichž je větší pravděpodobnost, že je žáci v reálném životě využijí (např. v zeměpisu se zaměřujeme více na ČR a Evropu než na ostatní oblasti). Obsah vzdělávání považujeme za prostředek k získání dovedností, které umožní našim absolventům dobře obstát při studiu na vyšších stupních škol i v životě, tj. aby uměli vyhledávat informace, řešit problémy, dávat poznatky do souvislostí, získané vědomosti využít v praxi. Obsahem vzdělávání rozumíme nejen racionální poznatky, ale i citové prožitky a seznamování se s etickými, estetickými a kulturními hodnotami.

2. Smysluplné činnosti v době vyučování a ve volném čase

Za smysluplnou činnost ve škole považujeme takovou činnost, při které se žák aktivně zapojuje a rozvíjí se, tj. přemýšlí, tvoří, řeší problémy, diskutuje, aplikuje, prezentuje získané vědomosti atd. Vyučování neprobíhá jen ve škole, ale i na exkurzích, výletech, kulturních akcích, školách v přírodě se smysluplnou náplní. Neomezujeme se pouze na dobu vyučování, nabízíme dětem smysluplné činnosti i v jejich volném čase formou odpoledních kroužků, školního klubu, družiny, využívání odborných učeben školy (učebny VT, knihovny, studovny, hudební zkušebny). K osobnostnímu rozvoji vedou činnosti zaměřené zvláště na rozlišování dobrého a zlého, rozvíjení smyslu pro odpovědnost, schopnosti překonávat překážky, rozvoji tvořivého myšlení a k sebepoznání.

3. Smysluplné vztahy

Smysluplné vztahy jsou založeny na vzájemné úctě a důvěře všech, kteří se podílejí na výchovně‑vzdělávacím procesu, tedy pracovníků školy, žáků, rodičů a veřejnosti.  Vzájemná důvěra a úcta vede k efektivní práci, etickému jednání a k pozitivnímu rozvoji osobnosti. Smysluplné vztahy vytváříme společnou tvorbou a uznáváním pravidel, spolurozhodováním, otevřeností, komunikací.

udiu na vyšších stupních škol i v životě, tj. aby uměli vyhledávat informace, řešit problémy, dávat poznatky do souvislostí, získané vědomosti  využít v praxi. Obsahem vzdělávání rozumíme nejen racionální poznatky, ale i citové prožitky a seznamování se s etickými, estetickými a kulturními hodnotami.

 

Celý vzdělávací program naleznete v příloze.

Přiložené soubory:

Kalendář akcí

Úterý 26.3.2019

Staroměstská radnice a Orloj

08:45 - 11:50 (3. A)
Komentovaná prohlídka Staroměstské radnice a Orloje. Cena 70,- Kč. Odchod v 8:45 ze školy, návrat na poslední vyučovací hodinu. S sebou batůžek, PK, penál, svačinu, pití, AJ - paní učitelky Marušky.  https://www.prague.eu/cs/objekt/mista/3129/staromestsky-orloj
Středa 27.3.2019
Čtvrtek 28.3.2019
Pátek 29.3.2019

Noc s Andersenem - knihovna Žižkov

17:00 - 09:00 (3. A)
Již po druhé přespíme v knihovně na Žižkově v rámci celorepublikové Noci s Andersenem. Čeká nás spousta překvapení a hlavně noc mezi příběhy.  http://www.nocsandersenem.cz/novinky/19-noc-s-andersenem-probehne-29-brezna-2019.html
Sobota 30.3.2019

Noc s Andersenem - knihovna Žižkov

17:00 - 09:00 (3. A)
Již po druhé přespíme v knihovně na Žižkově v rámci celorepublikové Noci s Andersenem. Čeká nás spousta překvapení a hlavně noc mezi příběhy.  http://www.nocsandersenem.cz/novinky/19-noc-s-andersenem-probehne-29-brezna-2019.html
Neděle 31.3.2019

Škola v přírodě s výukou plavání - Pension Uko

08:00 - 12:00 (3. B)
Pondělí 1.4.2019

Škola v přírodě s výukou plavání - Pension Uko

08:00 - 12:00 (3. B)

Rusalka

08:00 - 12:30 (3. D)
- program v Muzeu Antonína Dvořáka

keramická dílna

10:30 - 12:35 (4. D)
Všechny akce >